Yeme – İçme Sektöründe Teknolojik Değişimler Kapıda

Bir restorana gittiğinizi hayal edin. Masaya oturmanızın ardından telefonunuzda mobil uygulamayı açıp, yemekleri 3 boyutlu olarak masanın üzerinde görebiliyorsunuz. Parmağınızın ucuyla her açıdan yemeğinizi inceliyor, porsiyon büyüklüklerine bakıyorsunuz. Üstelik yemek yeme alışkanlığını tamamen değiştiren bu eşsiz özellikler, sadece restorana gittiğinizde değil evde hangi restorana gideceğinize karar verirken de geçerli.



Instagram ve Snapchat yemek fotoğrafları ve paylaşımı adına yeni bir çağ başlattı. Tüm bu platformlar restoranlar ve yemeklerin keşfedilmesi için ana araçlar haline geldi. Restoranlar Instagram’da popüler olabilmek için sundukları lezzetlerin yanı sıra yemeklerinin görselliklerini de çekici hale getirmeye başladı. Şimdi bu görselleri farklılaştırma zamanı.



Artırılmış Gerçeklik (AR) kullanıcının gerçek hayattaki görüş alanına bilgisayar tarafından üretilen grafik ve bilgilerin eklenmesi demek. Artık yeme – içme deneyimini Artırılmış Gerçeklik (AR) ile bir adım öteye taşınıyor. Artırılmış Gerçeklik (AR) teknolojisi müşterilere eşsiz bir deneyim sunduğu kadar restoranlara da potansiyel avantajlar sağlıyor.



Yapılan araştırmalara göre;




  • 3 boyutlu yemek modelleri internette çok daha fazla ilgi çekiyor.

  • Artırılmış Gerçeklik (AR) ile sunulan yemekler sipariş tutarını %20’i oranına artıyor.

  • Müşteriler Artırılmış Gerçeklik (AR) ile sunulan menüyü çok daha kolay anlıyor.

  • Restoranlar menüde istedikleri ürünleri öne çıkarılabiliyor.



Yeme – içme sektörü büyük bir teknolojik değişimin eşiğinde. Artırılmış Gerçeklik (AR) ile yemekler masanızın üzerinde, size ise bu gerçek gibi gözüken yemekler arasından seçim yapmak kalıyor. Şimdiden afiyet olsun!